Haft paus

Har som ni säkert sett haft paus från bloggen, har fokuserat på kyra och ridningen ett tag och inte orkar blogga.

Har tänkt lite nya saker
Har börjat rida för en ny tränare som jag personligen sten diggar:) vi har kommit så sjukt jävla långt på den korta tiden har ridit för henne :)

Första gången jag var hos henne så var de markarbete och hoppning, vi började med dressyren och de gick super hon började fatta vad jag menade med mina hjälper:) övade mycket på att flytta för yttre hjälper så att hon inte skulle skjuta bog vilket hon ofta gör i höger varv, sen körde vi mycket med ledande tygeltag, vilket resulterade i att hon sökte sig neråt efter ett tag :) sen gick vi över till galopp och red galopp bommar och att jag kunde få in si och så många galopp språng om jag vill genom att länga och korta galoppen:)

Sen över till hoppningen. Hon hade ställt upp alla hinner i mitten på en rak linje, först en trav bom hinder trav hinder, galopp hinder galopp hinder så de var som en serie, de gick först inte så jätte bra då hon hoppade så stort på sista hindret så hon bockade av mig en gång hehe :) fick jobba mycket med att rätta upp mig mellan hindrena, då jag ofta blir lite framåt lutadvilket gör de lättare för henne att skjuta mig ur sadeln ! När jag gjorde de gick de mycket lättare och vi fick till helt okej vändor :)

Sen andra gången var de bara mark arbete och mycket repetition från tidigare gång , denna gång skulle jag även få rida en sväng på hennes för att känna hur de skulle kännas när hästen jobbar med hela ryggen , för att jag sen skulle föra över den känslan till kyra:) började med att vi värmde upp hästarna i skritt och kyra var lite stel hade nog lite träningsvärk då de bara var några dagar emellan :) sen blev hon mycket mjukare och tyckte att okej då jag jobbar väl då:) Sen böt vi häst och jag fick rida hennes häst, som är en häst med sjukt mycket steg så kändes som jag skulle flyga en halv meter över sadeln hehe:) men de gick bra de med mycket häst att rida ihop :) sen böt vi tillbaka och då fick jag jobba med att byta sittben vilket resulterade i att de vart en helt annan ridning, kom mera i balans :) sen prövade vi även galoppen och den var hon jätte fin i tyckte jag och viktigast av allt hon var lugn ^^ fick även till vänster utan bråk, de fick jag inte första gången då skulle jag bara av tyckte hon^^ hon har sina charm stunder ;)

Efter galopp i båda varven avslutade vi med lite prat :) ska ditt på tisdag igen :)

På måndag är de slut prov för grönt kort kurs :) hoppas hoppas jag klarar de:)
Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0